3 trendy marketingu na sociálních sítích pro rok 2021

3 trendy marketingu na sociálních sítích pro rok 2021

Rok 2020 je („konečně,“ v duchu si asi mnoho z vás povzdechne) za námi. Tak tak jsme se z něj stačili oklepat a už je namístě dívat se do budoucnosti a zjišťovat, co bude v roce 2021 na sociálních sítích trendy. Mám pro vás 3 věci, na které se při plánování vaší strategie digitálního marketingu v tomto roce vyplatí myslet.

Vloni raketově stouply tržby e-commerce, lidé začali trávit více času na sociálních sítích (denní průměr se ze 2,5 hodiny roce 2019 zvýšil na 3) a meetingy online se z výstřelku staly normou. To všechno vedlo ke změně způsobu, jakým firmy komunikují v online prostředí se svými zákazníky. Tady jsou ty nejzajímavější trendy pro rok 2021…

1. Trend Facebooku pro rok 2021: Živé vysílání do každé firmy

Jedním z nejrychleji rostoucích trendů na Facebooku byla v loňském roce popularita živých videí. Podle nejnovější statistiky společnosti Socialbakers zaznamenala tato funkce modré sociální sítě za poslední rok 26,9% nárůst v popularitě. A co víc, 25 % uživatelů sleduje tento druh videí, protože chtějí mít přísun aktuálních informací.

20 % lidí v průzkumu odpovědělo, že si skrze živá vysílání vynahrazují možnost účastnit se společenských akcí. Rušení živých akcí je nejspíš bohužel trend, který nás bude provázet i značnou částí roku 2021.

Třešničkou na dortu je, že podle dat Socialbakers mají živá videa nejméně o polovinu vyšší míru organických interakcí než běžná videa, obrázky nebo statusy. A to s neustále se snižující mírou organického dosahu na Facebooku, která nejednomu markeťákovi přidělává vrásky, rozhodně není zanedbatelné.

Živá videa se skvěle hodí využívat především na:

  • Formát Q&A (odpovídání na otázky zákazníků)
  • Méně formální prezentace
  • Interaktivní webináře
  • Ukázku produktů nebo služeb
  • Vyhlašování soutěží
  • Ukazování prostorů (můžete např. provést zákazníky po svých kancelářích)
  • Rozhovory a pohovory

2. Marketing na zbrusu nové audio-síti Clubhouse

Pokud se zabýváte trendy v digitálním světě, nová sociální síť založená na zvuku vám určitě neušla. Ale pro jistotu to shrnu: Clubhouse je sociální síť, na které komunikujete výhradně pomocí zvuku. Nenajdete tu žádné fotky, lajky ani komentáře. Vlastně to celé připomíná jeden velký podcast. (Jen tak mimochodem, nejnovější data společnosti Statista ukazují, že 55 % lidí starších 12 let v USA poslouchá podcasty.)

Lidé tu tvoří místnosti, ve kterých si povídají o předem určených tématech. Moderátoři často do místnosti zvou celebrity nebo odborníky, kterým potom může každý položit otázku, případně předložit svůj názor. Na síť se v posledních dnech přidali například Elon Musk nebo Mark Zuckerberg. (Autoři Clubhouse si teď musí držet palce, aby tam byl Zuckerberg byl pouze rekreačně, a ne spíše proto, aby načerpal inspiraci pro nové funkce Facebooku.)

A pozor, nemluvím o nějaké zahraniční záležitosti, už teď je tu slušná komunita Čechů. K tomu všemu síť získala více než 180 investorů. Tento raketový růst má z velké části nejspíš na svědomí FOMO (strach z toho, že mi něco unikne) zapříčiněný tím, že se všechny konverzace odehrávají v reálném čase a nenahrávají se a také punc exkluzivity. Pro stažení aplikace totiž musíte mít iPhone a musí vás do ní pozvat nebo „vpustit“ někdo z vašich známých.
Teď už se ale pojďme podívat na to, jak Clubhouse můžete v roce 2021 použít k propagaci jako firma. V současné chvíli není možné si na Clubhouse koupit reklamu. Jde přece jen zatím pouze o beta verzi. Clubhouse už ale určitý plán monetizace představil. Konkrétně se jedná o možnosti předplatného, příspěvku tvůrcům a prodeji vstupenek. To znamená, že teoreticky na Clubhouse budete moci v roce 2021 například pořádat placené webináře.
Pokud má vaše firma co sdělit, vytvoření místnosti na Clubhouse je skvělá cesta. Kromě toho má Clubhouse neuvěřitelný potenciál v oblasti networkingu a potenciální spolupráce. Momentálně je tu mnoho zajímavých lidí, se kterými byste se v reálném světě vůbec nemuseli potkat.
Rozhodně ale doporučuji se na Clubhouse připojit co nejdříve. Když to uděláte hned, budete mít před většinou značek v roce 2021 náskok.

3. Trendem Instagramu budou nástroje nákupu

Platformy Instagram a Facebook obě naskočily na vlnu zvyšující se poptávky po e-commerce. Instagram nově dokonce spustil funkci Instagram Shop, která může přijít vhod mnoha firmám prodávajícím zboží. Díky ní mohou firmy vytvořit seznam produktů, které si jejich sledující mohou koupit během několika kliknutí. Funkce jako „Výběr editorů,“ „Průvodce objevováním“ nebo „Nákupní kolekce“ pak firmám usnadní akvizice nových zákazníků. 

Instagram Shop je narozdíl od klasického e-shopu schopen sledujícím předložit produkty, které si spíše koupí, v závislosti na jejich předchozích reakcích na obsah konkrétní značky. Pokud je vaše cílovka na Instagramu, je nejvyšší čas tuto funkci začít využívat.

screenshot-business.instagram.com-2021.02.11-13_42_20

Rok 2021 plynule naváže na ten loňský, ponese se ve znamení pandemie

Covid-19 se bohužel zatím nemá k odchodu, proto bude na sociálních sítích důležité k tomu přihlížet. Lidem budou nadále scházet sociální interakce a společenské akce, budou chtít nakupovat, rozvíjet se a bavit se online. Pokud se vám povede jim tyto věci na vašich firemních profilech nabídnout, máte dobře našlápnuto na rozšíření fanouškovské základny a zvýšení engagementu. Přeji vám do tohoto roku štěstí nejen na sociálních sítích, ale především v reálném světě.

Sdílet:

Napsat komentář