Pár typů jak zlepšit SEO
Otázku „Jak zlepšit SEO“ si klade většina většina podnikatelů v online marketingu. Zlepšit pozice svého webu ve vyhledávačích by chtěl každý, ale jak to udělat? Jaký je ten nejlepší způsob, jak zlepšit SEO hodnocení vašeho webu s minimální investicí? Pozice vašeho webu ve vyhledávačích, jako je Google nebo Seznam, závisí na mnoha faktorech. My si dnes ukážeme ty nejdůležitější tipy, které vám pomohou nejefektivněji zlepšit vaši pozici. Pamatujte, že ne všechny ale mohou být vhodné právě pro vás.
Při hledáním způsobů jak zlepšit SEO vašich webových stránek je nutné se v první řadě zaměřit na kvalitu obsahu, který uživatelům poskytujete. Cesta kopírování konkurence, která je ve fulltextu úspěšnější než vy nemá požadovaný efekt. Uživatelé musí dostat unikátní a zajímavý obsah, který jiní nemají. Pište obsah tak, aby to nebyl výčet klíčových slov, ale aby informoval uživatele o něčem o čem ještě neví, o čem se nepíše….
ANALÝZA KLÍČOVÝCH SLOV
Klíčová slova jsou důležitá, protože podle nich vyhledávače nabízí odpovědi na otázky uživatelů. Uživatelé hledají zadáním do vyhledávače určitou frázi nebo slovo, které vystihuje hledanou informaci. Pokud toto klíčové slovo správně použijete, máte větší šanci, že vyhledávač uživatelům nabídne právě vaše stránky. Doporučujeme využívat hlavní klíčová slova a vedlejší, která jen rozvíjí danou frázi. Long−tailová klíčová slova pak umístěte zejména do nadpisů.
KLÍČOVÁ SLOVA UMÍSTĚTE PROMYŠLENĚ
Nejde jen o to, že správně zvolená klíčová slova umístíte do textu. Důležité je také přemýšlet nad tím, kam umístit hlavní klíčová slova, vedlejší klíčová slova a další. Celkové rozvržení klíčových slov je důležité, jinak hrozí, že bude text klíčovými slovy přesycen – pomůže vám to vyhnout se zbytečné penalizaci vašich stránek. Jestliže máte i tak mnoho stejných klíčových slov, nahraďte je jednoduše synonymy, případně do fráze vložte vhodné slovo navíc.
Stále platí, že „Content is King“, ale doba se mění a v roce 2021 se zaměřte na kvalitní video-obsah. Točte videa, která budou zajímavá a uživatelé je budou sdílet. Každé nahrané video na Youtube nebo Vimeo řádně popište i pomocí klíčových slov, které jste identifikovali v SEO analýze.

KVALITNÍ OBSAH JE ZÁKLADEM ÚSPĚCHU
Změřte se na to, aby byl na vašem webu jen skutečně kvalitní a relevantní obsah. Správně zvolená klíčová slova nemusí být (a hlavně ani nejsou) všechno. Opravdu kvalitní článek je totiž z dlouhodobého horizontu pro vaše SEO přínosnější. Jednak na něm budou uživatelé trávit více času, ale stejně tak ho budou více sdílet, komentovat a celkově díky tomu více navštěvovat. A právě to má samozřejmě Google rád.
AKTUALIZUJTE PRAVIDELNĚ WEB
Vyhledávače mají aktualizace zkrátka rády. Nenechávejte proto především textový obsah webu dlouho stejný. Neaktualizované webové stránky se považují za zastaralé, především tedy jejich informační hodnota. Není tak od věci text na webu čas od času proměnit a zároveň vylepšit. Pomohou vám k tomu měřící analytické nástroje, díky kterým vyhodnotíte, jak jsou například aktuální klíčová slova úspěšná. Na základě toho pak můžete obsah měnit a rozvíjet.
CO JEŠTĚ ZLEPŠIT, ABY BYL VÁŠ WEB VYHLEDÁVANĚJŠÍ?
Máme pro vás ještě několik menších tipů, jak zlepšit SEO. Především je potřeba věnovat SEO strategii poměrně mnoho času, změny neuvidíte hned. Zároveň buďte flexibilní, reagujte na změny konkurence i trhu, s trhem se mění často i poptávka uživatelů, tedy klíčová slova a podobně. Nepodceňujte ani rychlost webu, ta je také jedním z faktorů, které vyhledávače měří. Obecně platí, že pokud budou vaše stránky uživatelsky přívětivé, bude je dobře hodnotit také vyhledávač.