

Affiliate marketing je moderní online marketingový nástroj. Spočívá především v tom, že můžete podpořit prodej prostřednictvím různých obsahových serverů a shopů. Affiliate vám umožní oslovit širší cílovou skupinu, může pomoci s navýšením obratu nebo i zvýšit povědomí o vaší značce nebo prodávaném produktu.
- Nové prodejní příležitosti
- Široká síť prodejců
- Navýšení obratu
- Rozšíření povědomí

Pokud prodáváte přes internet zboží nebo nějaké služby je affiliate marketing jednou z důležitých aktivit, které by jste se měli určitě věnovat. V první fázi si vyberte partnera mezi Affiliate sítěmi. Ideální je začít spolupráci např. s 2+ Affiliate sítěmi. Tyto si otestujte v rámci kampaní a na základě výkonu vyberte ty se kterými sítě, se kterými budete spolupracovat dále. Dobrý Affiliate není ale jen o sítích, může jít o blog, nebo nějaký obsahový web, který se věnuje oboru vašeho e-commerce.
Nejdříve si vyberte prodejního partnera z řad Affiliate sítí, nebo si můžete najít prodejní partnery sami. Měli by to být servery které vám připadají relevantní pro prodej vašich služeb nebo produktů ( blogy, specializované obsahové weby atd. ).
Dohodnete si podmínky prodeje, tedy, procenta z prodaného produktu nebo služby, nebo si dohodnete pevnou částku z prodeje.
Affiliate marketing vám může zvýšit obraty a prodeje, pomůže vám oslovit novou cílovou skupinu a také vám může pomoci se zlepšením povědomí o vaší značce nebo produktu.

1. Příprava
V rámci přípravy se zaměříme na to, aby byla vaše nabídka produktů nebo služeb srozumitelná a také hlavně atraktivní pro affiliate partnery.
2. Výběr partnerů
Po důkladné přípravě se osloví partneři pro Affiliate marketing. Především vybíráme z řad etablovaných Affiliate sítí a relevatních dalších partnerů pro prodej.
3. Testování
Kdo v online prostředí netestuje, jako by nebyl. Nejdřív tedy vyzkoušíme, jak nám jednotlivé affiliate kanály fungují a zdali-li dává smysl s nimi pracovat i do budoucna.
4. Vyhodnocení
Po i během testovacím období permanentně sledujeme, jak jednotlivé Affiliate marketing kanály fungují a vybíráme ty, které plní naše cíle, např. v očekávané ceně za lead, nebo v jiné metrice výkonu.
5. Revize strategie
Affiliate marketing jsme otestovali a následně vyhodnotili. Díky tomu máme představu o tom, jaký prodejní výkon můžeme očekávat. Následuje revize toho, zda se vyplatí přerozdělit investice v rámci onlione stategie.
6. Správa kampaní
Jakmile jsme vybrali správného Affiliate partnera, víme jaké výsledky bychom měli očekávat a jakou strategii zvolit, tak nastavujeme pravidelnou správu těchto kampaní.
SKYMAX DIGITAL
Podívejte se na některé z našich realizací. Affiliate marketing je součástí každé kampaně zaměřené na výkon.

